onsdag den 1. oktober 2008

Præsentation af kursusholdere d. 25 okt.

Jeg vil lige præsenterer de kursusholdere, som vi skal møde på vores kursusdag lørdag d. 25 oktober. Under hvert billede, præsenterer de selv hvad de kommer og laver med os.

Selve programmet for dagen kommer senere.

Jette er fra Holstebro, også kendt som Ma11edina på div. fora.


Jeg vil gennemgå farvesammensætninger og opsætning af et LO, hvor jeg kommer ind på følgende, og hvor i starter op på et LO:

Skitse Brug af skitse som udgangspunkt
Farver Find en fællesnævner / forbindelsesled
Mønstre Brug af papir, farve/mønstermatch, sværte kanter, rive papir, klippe motiver ud af papir mm.
Foto Kontrast farve/ gennemgående farve
Stemning Hvilken stemning ønsker du at skabe i LOét
Billeder Tilskæring, matte/sandpapir/fotohjørner/rive
Effekter Sværte/Sandpapir/Journaling/Doodling /skrift/håndskrift/stempler o.s.v.
Pynt Sværte, Blomster, Brads/eyelets (prinsesseben/nitter), bånd, stickers,
chipboards (kartonfigurer), clips o.s.v.
Tekst Overskrift og journaling

How-to med forslag til 1 og flere fotos udleveres ved kurset.

Anette er fra Ejsing, også kendt som Netti på div. fora.

Kalligrafi:

Kalligrafi ser virkelig godt ud på kort og layout og er faktisk ikke så svært som det ser ud til - det handler om at lære teknikken og triksene. På kurset vil jeg vise hvordan man skriver de enkelte bogstaver ved at jeg gennemgår alfabetet samtidig med at i prøver, øver og spørger.

Har man en kalligrafipen kan den medbringes, men er ingen nødvendighed da jeg har en del selv.
Efter kurset udleveres stort og lille alfabet så man kan gå hjem og øve sig, samt øvesider.

Der er kun eet minus ved kalligrafi: Ligeså snart venner og familie finder ud af at man kan skrive det kommer man til at skrive bordkort til onkel Ibs fødselsdag :o)

Doodling:
Sæt et personligt præg på dit layout med doodling/swirls/kruseduller alt efter hvad man kalder det.
Jeg vil vise jeg nogle enkle rammer, kanter og swirls. Det kan ofte lige sætte prikken over i´et på et layout.
Jeg vil lære jeg hvordan man gør og vise jer eksempler på hvad man IKKE gør :o)

I skal alle medbringe en blyant.

Vi glæder os rigtig meget til at komme. På snarligt gensyn.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Ihh sikke gode kurser - det vil jeg glæde mig til!
Er der sat nogle klokkeslet på for os som ikke kan være der hele dagen???
Hilsen Christina.